Kulttuurikerho

Meitä anarkistimarttoja kiinnostaa tutustua kulttuurin koko kenttään. Vuoden 2013 lopusta elokuvakerho muokkautui kulttuurikerhoksi, joka vierailee näyttelyissä, käy katsomassa elokuvia ja teatteriesityksiä sekä tutustuu ruoka- ja juomakulttuureihin. Kaikki ovat tervetulleita osallistumaan tilaisuuksiin!  Jäsenille maksulliset tilaisuudet ovat usein edullisempia kuin ei-jäsenille.

Lisätietoja saat tai ideoita voit lähettää anarkistimartat@gmail.com.

Punaviinitasting, tammikuu 2013

1.12 OP toivotti tervetulleeksi tutustumaan uuteen Vallilan kampukseen

28.11 Tutustuminen uuteen merikylpylään Allas Sea Pooliin Katajanokalle.

10.11 Luontaiskosmetiikkailta Ruohonjuuressa.

18.9. Rakkautta ja Anarkiaa -festivaali: Certain women

9.4. Viinitasting, teemana roseviinit. Sarin kotona

5.4. Pop-baletti show: "Rock the Ballet Presents Romeo and Julia", Helsingin kulttuuritalo

9.3. Anna Perhon luento: "Kuinka saada arjesta kaikki irti tuntematta syyllisyyttä". Järjestetty yhteistyössä ProMarttojen ja KantinMarttojen kanssa.

3.3. Tutustumiskäynti Finlaysonille. Toimitusjohtaja Jukka Kurttilalta kertoi Finlaysonin pitkästä historiasta aina tähän päivään ja tulevaan asti. Historiakatsauksen jälkeen myymäläpäällikkö Johanna Hellgren esittelee kevään uutuuksia ja tutustua tuotteisiin sekä myymälään.

9.2. Tutustumiskierros Yleisradion toimintaan ja kulissien taakse.

16.1. Tutustuimme talviuinnin saloihin, Marjaniemessä, Meriuimareiden vieraana. Ihanan virkistävä kokemus!

14.12. Kauneimmat joululaulut, Tuomiokirkossa.

2.11. Teatteri-ilta: "Pakko saada laulaa"  Espoon kaupunginteatteri
Edit Piafin syntymästä tulee syksyllä 2015 kuluneeksi 100 vuotta. Espoon kupunginteatterin vierailunäytännössä Susanna Haavisto käy laulujen lomassa yhden naisen musiikkidraamassaan vuoropuhelua  Edit Piafin kanssa laulamisen pakosta ja rakkauden sammumattomasta janosta.

19.10. Ammattijärjestäjän luento, järjestettiin yhdessä ProMarttojen, Kantin Marttojen ja Siperian Marttojen kanssa.

17.10. Viinitasting, teemana tuntemattomat viinimaat, Sarin kotona

16.10. Luonnon kosmetiikka-ilta: Pienryhmissä suunniteltiin oma emulsiovoide tai puhdistusemulsio ja valmistettiin se alusta loppuun käyttäen kasviuutteita ja kasvirasvoja. Luonnon kosmetiikan valmistamiseen meitä perehdytti marttakollegamme ja Juuret maassa -koulutusta järjestävä Kaisa Vermasheinä.

21.8. Martat goes Kapakka, kierros käynnistyi Kalasataman Teurastomolta ja tutustumisella Helsinki Night Market -tapahtumaan

13.8. Metsäretkellä Nuuksiossa

24.4. April Jazz -konsertti: Antonio Sanchez and Migration

13.4. Naurujooga
Hih hih, heh heh, hoh hoh naurumme raikasi, kun naurujoogan saloihin meidät johdatti marttakollegamme Leena Kontunen.

27.3. Helppoa kosmetiikkaa -työpaja
Tutustuimme luonnonkosmetiikan mielenkiintoiseen maailmaan marttakollegamme ja Juuret maassa -koulutusta järjestävän Kaisa Vermasheinän opastuksella. Mukaamme lähti ihania itsetehtyjä kehäkukka- ja ruususen jalkakylpysuoloja sekä makeita vartalonkuorinta-aineita. Lisätietoja Kaisan kursseista: http://juuretmaassa.com/

24.11. Anarkismi-ilta, Marttaliiton talo, luennoijana Torsti Lehtinen

15.11. Glögitasting, Sarin kotona

1.11. Kansallisteatteri: Kultainen lohikäärme

31.8. Leffapiknik Helsingin juhlaviikko: Samsara

29.8. Leffapiknik Helsingin juhlaviikko: Sideways

23.8. Martat Goes Kapakka, kierros käynnistyi Ravintola Cellasta

8.5. Tove Jansson -juhlanäyttely, Ateneumissa

26.3. Komediateatteri Arenan esitys: Kaikki äitini, kaikki tyttäreni. Aleksanterin teatteri, Helsinki

22.3. Jälkiruokaviinitasting, Sarin kotona

12.3. Esko Männikön valokuvanäytely, Taidehalli

2013

21.11. Pimé Café: Miltä pulla maistuu pimeässä? Heijastuksia näkövammaisten elämään, Iris-talo

12.10. Matka Tallinnaan ja Karnaluksiin - käsityötarvikkeiden aarreaittaan.

28.9. Elokuvakerho: Rakkautta ja Anarkiaa Film Festival: The Priest's Children

21.9. Elokuvakerho: Rakkautta ja Anarkiaa Film Festival: Wolf Childen

7.9. Valkoviinitasting, Sarin kotona

23.8. Martat Goes Kapakka, kierros käynnistyi Soul Kitchenistä

19.8.  Elokuvakerho: Leffapiknik Helsingin juhlaviikko: Moulin Rouge

18.8. Elokuvakerho: Leffapiknik Helsingin juhlaviikko: Helsinki, Ikuisesti

6.6. Villivihannesilta: Tutustuminen villivihanneksiin iltakävelyllä. Tapanila, Helsinki. Oppaana: Henriette Kress.

11.5  Skumppatasting, Sarin kotona

7.5. Elokuvakerho: Koskemattomat (Intouchables)

27.-28.4. Kulttuuriretkellä Tampereelle matkasimme yhdessä junalla kutimet kilisten. Tampereella jätimme Anarkistimarttojen neulegraffitin Hämeenpuistoon. Reissumme kruunasi mitä mainioin teatteriesitys: Vadelmavenepakolainen. Lisäksi tutustuimme paikalliseen klubitarjontaan.

24.3. Elokuvakerho: Kirje Momolle

7.2. Elokuvakerho: Tavarataivas

19.1. Punaviinitasting, Sarin kotona

26.11. Terveyttä tyrnistä -luento, Marttatalo

9.10. Tekemisen tahto ja ihmisen kasvaminen -luento, Sosiaalipsykologi, tutkija ja kouluttaja Jaana Venkula luennoi aiheesta Hyvinkäällä, Laurea-ammattikorkeakoululla.

6.10.  Matka Tallinnaan ja Karnaluksiin - käsityötarvikkeiden aarreaittaan. Anarkistimartat astuivat laivaan ja seilasivat Tallinnaan suuntana kaupungin monipuoliset käsityötarvikeliikkeet. Menomatkalla laivalla teimme yhteisen neulegraffitin, jonka kiinnitimme Tallinnan keskustan bussiterminaaliin. Matka oli mukava ja ostoksia tuli tehtyä rutkasti.

23.8. Martat Goes Kapakka, kierros käynnistyi ravintola Siltasesta Kalliosta

2011

29.11. Herkullista kasvisruokaa ravintola Silvo Pleessa ja Satu Silvon inspiroiva luento

11.9. Kädet kertovat, tutustuimme kuurojen kulttuuriin anarkistimartta Kaisa Alanteen johdolla